ホウチガブログ

~方向性の違いでブログ始めることになりました。~

MENU

つらくて楽しい日 “Nasty day but, exciting day”

明日は朝から大阪で建築関係のワークショップに行ってきます。

 

日本、中国、韓国から何人が分からないけど集まって一日中英語で生活することになりそうです。

このイベントを僕はずっと前から楽しみにしていました。

 

でも、なんということでしょう

 

前日になると

めんどくせぇなぁ

いきたくねぇなぁ

こう考えてしまっているのです。

 

留学に行くときもそうでした

ずっと楽しみだったのに直前になってやっぱり行きたくない、と思っちゃうんですよね

 

結局行った後は

楽しかった〜!

またいきたいな〜

ってなるんですけどね 笑

 

こういう気持ちになった時の対処法は

心を鬼にする

です

 

嫌なことでも、やれば将来のためになる

今逃げたらずっと後悔する

きちんとやるべきことはやる

 

当たり前のことばかり書いていますが

このようなことを再度思い出すことで気持ちの整理がつくものなのです

 

ブログをかいて、明日への気持ちの整理がついたので今日はここまで

 

Adios

 

—————————————————

I have workshop in Osaka tomorrow. 

 

We need to spend a day with Chinese and Korean. 

 

Before this event, I was looking forward to this event.

However, now I’m not looking forward it.

 

The day before I go to study abroad was also same. 

 

One day before event, I always feel this.

I don’t want to go there.

I want to stay in house. 

 

But, after I go to the event, I feel satisfuction lol

 

When I become such negative feeling, I always think this. 

What I don’t want to do will be useful in the future. 

If I don’t go, I must regret. 

I need to do what I have to do. 

 

Everybody can know these. 

But, rethink these things makes me braveful. 

 

I could have a brave by write this blog lol

 

See you