ホウチガブログ

~方向性の違いでブログ始めることになりました。~

MENU

Running

今日から行きつけのジムが年末年始休業に入ってしまいました

ランニングマシンが使えない

 

でも、ランニングは毎日しないと体がなまる

陸上界ではよく練習を1日サボったら体を戻すのに2週間かかる

といいます

 

ということで、何年かぶりにランニングを外でしました

 

久しぶりに外で走ることに少しワクワクしながらスタートしました

 

走ってみたらわかる しんどいやつやん

 

なんで、普段ランニングマシンなら余裕なのに外ならこんなにしんどいんだろう?

やっぱりアスファルトの上走ると足が痛いな。

寒くて頭痛いな。

ふくらはぎも痛いな。

アップで走ったペースと本気で走ったペース大して変わってなくない?

 

結局いつもとほぼ同じ時間走っただけなのに終わった時にはゼーゼー言ってました

ゴールしてから動けなかった

 

明日は走らなくてもいいかな

でも、外で毎日走れば現役時代の体力に戻せるのかな

 

などと思いつつ明日のランニングの用意をかばんに詰めました。

 

 

Because of the New Year's Holiday I couldn't go to gym that I always go.

 

It means ”I CAN NOT USE RUNNING MACHINE!”

 

If I don’t run i’ll be weakn

In the Track and Field world this word is famous ”If you don't practice just one day, you'll take 2weeks toget back your normal.

 

I decided to run outside.

Probably, this is first time to run outside since I was High School Student.

But, I was excited to run Outside.

 

After starting run, I realized.

It’s so hard!

 

Running outside and running on the running machine is different!

Running in the Asphalt is not good for my legs.

Too cold and I have a headache.

Also, ankle is hurting.

This pace is almost same as warming up!

 

I finally very tired.

 

I can take a rest.

But, if I run every day can I take back my body at High School?

 

I put on tomorrow’s running goods in to a bag.

 

☘️